Ζητήματα Εκπαιδευτών: Ένταξη στο Μητρώο Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. - Αναθέσεις Διδακτικών Ωρών - Καθήκοντα - Θέματα Κατάρτισης & Αξιολόγησης Καταρτιζόμενων

1ο ΒΗΜΑ: ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ ΜΗΤΡΩΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ Σ.Α.Ε.Κ.

Τι πρέπει να κάνω για να διδάξω σε Δημόσια Σ.Α.Ε.Κ.;

Στις Δημόσιες Π.Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων διδάσκουν Εκπαιδευτές Επαγγελματικής Κατάρτισης, οι οποίοι εντάσσονται στο «Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ.», όπως προβλέπεται στο άρθρο 55 (ΦΕΚ 111/τ.Α΄/12.06.2020). Δείτε το σχετικό ΦΕΚ πατώντας εδώ.

Οι διαδικασίες ένταξης, μοριοδότησης και πρόσληψης εκπαιδευτών περιγράφονται στον Κανονισμό Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ., σύμφωνα με την υπ΄αρίθμ. K1/104717/10.08.2020 υπουργική απόφαση (ΦΕΚ 3393/τ.Β΄/13.08.2020). Δείτε το σχετικό ΦΕΚ πατώντας εδώ.

Η πλατφόρμα του Μητρώου Εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ. όπου μπορείτε να βρείτε πληροφορίες και σχετικά έγγραφα για την διαδικασία εγγραφής σας όπως και για την συμπλήρωση της αίτησης σας, βρίσκεται στην ηλεκτρονική διεύθυνση: https://mitrwosaek.inedivim.gr/#login. Οδηγίες εγγραφής στο Μητρώο μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Υπογραμμίζεται ότι για την ενημέρωσή σας για την προθεσμία εγγραφής στο Μητρώο Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ., την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την επίλυση τυχόν αποριών, θα πρέπει να ενημερώνεστε από το Ίδρυμα Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.). Για να εισέλθετε στον ιστότοπο του Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ., πατήστε εδώ.

2ο ΒΗΜΑ: ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΑΝΑΘΕΣΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ

Πώς μπορώ να μάθω το ωρολόγιο πρόγραμμα ώστε να εκδήλωσω ενδιαφέρον να διδάξω κάποιο μάθημα/ κάποια μαθήματα;

Η Διοίκηση της Σ.Α.Ε.Κ. υποχρεούται να αναρτά το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των τμημάτων στον πίνακα ανακοινώσεων και στην ιστοσελίδα της Σ.Α.Ε.Κ., πριν τη δήλωση των μαθημάτων του εξαμήνου από τους υποψήφιους εκπαιδευτές.

Με απόφαση του Διευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ. δύνανται να γίνονται αλλαγές στο εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα, σε ειδικές περιπτώσεις οι οποίες αφορούν σε συνεργασίες με εξωτερικούς εργαστηριακούς χώρους.

Σε κάθε περίπτωση παρακαλείσθε να δηλώνετε μόνο μαθήματα των οποίων οι ημέρες και οι ώρες πραγματικά σας εξυπηρετούν, καθώς μετά την ανακοίνωση του προγράμματος δεν είναι δυνατή η οποιαδήποτε τροποποίηση.

Για να δείτε το Πρόγραμμα του τρέχοντος Εξαμήνου μεταβείτε στην αντίστοιχη επιλογή της καρτέλας «Σπουδές στη Σ.Α.Ε.Κ.» ή πατήστε εδώ.

Πώς γίνονται οι αναθέσεις των μαθημάτων στους εκπαιδευτές/τριες;

Οι αναθέσεις των διδακτικών ωρών στα μέλη του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ. που έχουν υποβάλει σχετική δήλωση μαθημάτων, πραγματοποιούνται με αυστηρή τήρηση των αξιολογικών πινάκων ανά Σ.Α.Ε.Κ., ειδικότητα και μάθημα, όπως αυτοί προκύπτουν από την προβλεπόμενη διαδικασία του Κανονισμού Διαχείρισης του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ..

Για την ανάθεση διδακτικών ωρών στα μαθήματα του προγράμματος κατάρτισης κάθε ειδικότητας λαμβάνονται υπόψη τα προσόντα των εκπαιδευτών, όπως αυτά περιγράφονται στους πιστοποιημένους από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. Οδηγούς Κατάρτισης. Τα οριζόμενα προσοντολόγια στον Οδηγό Κατάρτισης κάθε ειδικότητας είναι κριτήριο που υπερτερεί της σειράς κατάταξης των υποψηφίων εκπαιδευτών στους αξιολογικούς πίνακες κάθε μαθήματος.

Η πρόταση από τη Σ.Α.Ε.Κ. για ανάθεση διδακτικών ωρών στον υποψήφιο εκπαιδευτή, γίνεται με αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου εντός του ωραρίου λειτουργίας της Σ.Α.Ε.Κ.. Ομοίως, η συνολική ή εν μέρει αποδοχή ή απόρριψη της πρότασης ανάθεσης διδακτικών ωρών από τον υποψήφιο εκπαιδευτή γίνεται απαραιτήτως με αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προς τη Σ.Α.Ε.Κ. εντός πέντε (5) ωρών από την ώρα αποστολής της πρότασης ανάθεσης, εξαιρουμένου του χρονικού διαστήματος που δεν λειτουργεί η Σ.Α.Ε.Κ..

Στην περίπτωση που η παραπάνω προθεσμία παρέλθει χωρίς απάντηση από τον υποψήφιο εκπαιδευτή, θεωρείται ότι ο εκπαιδευτής αρνήθηκε την ανάθεση.

Όταν ο εκπαιδευτής δεν αποδεχθεί με αποστολή μηνύματος ηλεκτρονικού ταχυδρομείου το ανατιθέμενο σε αυτόν μάθημα εντός του προβλεπόμενου χρονικού διαστήματος, το μάθημα ανατίθεται στον αμέσως επόμενο υποψήφιο του αντίστοιχου πίνακα κατάταξης και σύμφωνα με τα οριζόμενα στον Οδηγό Κατάρτισης.

Ποιο είναι το ανώτατο όριο ωρών που μπορώ να διδάξω σε Δημόσιες Σ.Α.Ε.Κ.;

Ανώτατο όριο διδακτικών ωρών ανά εκπαιδευτή Δημοσίων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων ορίζονται οι δεκαέξι (16) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως εκτός των παρακάτω περιπτώσεων:

α) δέκα (10) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως για τους ελεύθερους επαγγελματίες,

β) οκτώ (8) διδακτικές ώρες εβδομαδιαίως, όταν ο εκπαιδευτής έχει την δημοσιοϋπαλληλική ιδιότητα ή έχει πλήρη απασχόληση στον ιδιωτικό τομέα ή είναι συνταξιούχος.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις, που απαιτείται υπέρβαση ωρών διδασκαλίας και έχει εξαντληθεί η δυνατότητα ανάθεσης σε εκπαιδευτή του αξιολογικού πίνακα του μαθήματος, η διεύθυνση της Σ.Α.Ε.Κ. δύναται να υποβάλει αιτιολογημένο αίτημα στην Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης, για ανάθεση ωρών διδασκαλίας που υπερβαίνει τα ανωτέρω όρια.

Παρατήρηση

Στην περίπτωση μαθημάτων που δεν έχουν δηλωθεί από υποψήφιους εκπαιδευτές ή έχει εξαντληθεί η δυνατότητα ανάθεσης σε εκπαιδευτή του αξιολογικού πίνακα του μαθήματος, τα μαθήματα αυτά, με ευθύνη της Διεύθυνσης της Σ.Α.Ε.Κ., ανατίθενται σε εκπαιδευτές μέλη του Μητρώου, με προσόντα σύμφωνα με τα οριζόμενα στους αντίστοιχους Οδηγούς Κατάρτισης ακολουθώντας τη διαδικασία ανάθεσης που περιγράφεται παραπάνω.

3ο ΒΗΜΑ: ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΩΡΩΝ

Υποβολή δικαιολογητικών μετά την πρόσληψη

Μετά την επιλογή τους οι ωρομίσθιοι εκπαιδευτές οφείλουν:

  • Όσοι είναι Δημόσιοι Υπάλληλοι θα πρέπει να αιτηθούν Άδεια Ασκήσεως Ιδιωτικού Έργου από το αρμόδιο Υπηρεσιακό τους Συμβούλιο πριν την έναρξη των μαθημάτων. Για να λάβουν την άδεια θα χρειαστεί να αιτηθούν στην Π.Σ.Α.Ε.Κ Βεβαίωση Ανάθεσης Μαθημάτων την οποία θα προσκομίσουν στην υπηρεσία τους.
  • Όσοι είναι Ελεύθεροι Επαγγελματίες θα πρέπει πριν την έναρξη των μαθημάτων να έχουν προβεί σε επέκταση δραστηριοτήτων με το σχετικό ΚΑΔ, και να καταθέσουν στην γραμματεία της Π.Σ.Α.Ε.Κ. το έγγραφο από την αρμόδια ΔΟΥ.
  • Όσοι είναι άνεργοι θα πρέπει να ενημερώσουν άμεσα την Δ.ΥΠ.Α. σχετικά με την έναρξη της εργασίας τους στην Π.Σ.Α.Ε.Κ.
  • Να εισέλθουν στον σύνδεσμο https://ieklab.sch.gr/dilosi/ ώστε να υποβάλλουν Υπεύθυνη Δήλωση σχετικά με τα ατομικά τους στοιχεία, τον τρόπο αμοιβής και το καθεστώς απασχόλησης κατά την πρόσληψη, έτσι ώστε να καταχωρηθούν τα στοιχεία τους στο πληροφοριακό σύστημα για την δημιουργία των συμβάσεων. Ο τρόπος αμοιβής δεν μπορεί να αλλάξει κατά τη διάρκεια της σύμβασης.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

    • Επισημαίνεται ότι

      η Υ.Δ. γίνεται δεκτή μόνο ψηφιακά υπογεγραμμένη (να έχει εκδοθεί μέσω του gov.gr) ή έντυπη χειρόγραφη η οποία να φέρει πρωτότυπη υπογραφή με θεώρηση του γνήσιου της υπογραφής από το Διευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ..

    • Στο πεδίο «

      Προς (1)» πρέπει να αναγράφεται ΜΟΝΟ «ΙΔΡΥΜΑ ΝΕΟΛΑΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ (Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ.)» ΟΧΙ κάτι άλλο, σύμφωνα με τις οδηγίες στην σελίδα https://ieklab.sch.gr/dilosi/readme.php.

    • Να συμπληρωθούν ΣΩΣΤΑ όλα τα πεδία της υπεύθυνης δήλωσης (με ΚΕΦΑΛΑΙΑ γράμματα, ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΑ ΓΟΝΕΩΝ κλπ).
  • Να υπογράψουν σχετική σύμβαση μίσθωσης έργου, στην οποία θα καθορίζονται τα μαθήματα τα οποία τους ανατέθηκαν, οι ώρες απασχόλησης, η ωριαία αντιμισθία και οι λοιπές υποχρεώσεις.

Ποια θα είναι η ωριαία αντιμισθία μου;

Η ωριαία αποζημίωση των Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης ενηλίκων που διδάσκουν σε Δημόσιους φορείς γενικής τυπικής εκπαίδευσης και μη τυπικής εκπαίδευσης Δια Βίου Μάθησης, όπως Σχολεία Δεύτερης Ευκαιρίας (Σ.Δ.Ε.), Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.), Σχολές Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Ε.Κ), Κέντρα Δια Βίου Μάθησης (Κ.Δ.Β.Μ.), έχει καθοριστεί με το ΦΕΚ/Β΄/ 2768/26.04.2023.

Μπορείτε να τη δείτε εδώ.

Αποδέχτηκα την ανάθεση ωρών, αλλά για προσωπικούς λόγους αναγκάζομαι να παραιτηθώ. Τι συνέπειες υπάρχουν;

Η παραίτηση εκπαιδευτή μετά την αποδοχή της ανάθεσης του μαθήματος επιφέρει παύση του εκπαιδευτή από μέλος του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης για το τρέχον και το αμέσως επόμενο εξάμηνο κατάρτισης.

Παρατήρηση

Οι Σ.Α.Ε.Κ. υποχρεούνται να ολοκληρώνουν τη διαδικασία καταχώρισης των απαιτούμενων δικαιολογητικών των εκπαιδευτών στο πληροφοριακό σύστημα του εκάστοτε φορέα υλοποίησης του έργου εντός δεκαπέντε (15) ημερών από την έναρξη κάθε εξαμήνου κατάρτισης και ο φορέας υλοποίησης υποχρεούται στην υπογραφή των σχετικών συμβάσεων των εκπαιδευτών, εντός ενός (1) μήνα από την έναρξη κάθε εξαμήνου κατάρτισης.

Σε κάθε περίπτωση τα ανωτέρω χρονοδιαγράμματα εξαρτώνται από το Ι.ΝΕ.ΔΙ.ΒΙ.Μ..

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ

Ποια είναι τα καθήκοντα μου κατά την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου;

Κατά την άσκηση του εκπαιδευτικού έργου, οι εκπαιδευτές οφείλουν:

α) Να ανταποκρίνονται με συνέπεια και υπευθυνότητα στα καθήκοντα και τις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει, παρέχοντας σε τακτική βάση στους καταρτιζόμενους το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο αναρτούν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης μαθημάτων της Σ.Α.Ε.Κ., προτείνοντας σχετική βιβλιογραφία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους εκάστοτε Οδηγούς Κατάρτισης και τηρώντας τη νομοθεσία περί δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας,

β) να ενημερώνουν τα υπηρεσιακά έγγραφα (απουσιολόγιο, βιβλία ύλης, βιβλίο συμβάντων εργαστηρίου κ.ά.),

γ) να χρησιμοποιούν τους χώρους, τις εγκαταστάσεις και τις υποδομές για την πραγματοποίηση των μαθημάτων σεβόμενοι τους κανόνες λειτουργίας αυτών και

δ) να ασκούν τα καθήκοντά τους με αμεροληψία, σεβόμενοι την αρχή της ίσης μεταχείρισης όλων των καταρτιζόμενων, δίχως διακρίσεις και αποκλεισμούς.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΩΝ

Ποιο είναι το νομοθετικό πλαίσιο αξιολόγησης των εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ.;

Οι «Ρυθμίσεις θεμάτων και λεπτομερειών σχετικά με την εφαρμογή της διαδικασίας αξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σχολών Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης (Σ.Α.Ε.Κ.) αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού» δημοσιεύτηκαν στο ΦΕΚ 1904/τ. Β΄/28-03-2024, που μπορείτε να δείτε πατώντας εδώ.

Αξιολογούμαι για το διδακτικό έργο που παρείχα; Πότε; Πώς και από ποιους;

Με την ολοκλήρωση κάθε εξαμήνου κατάρτισης διενεργείται αξιολόγηση των εκπαιδευτών από τον Διευθυντή, τον/τους Υποδιευθυντή/ές και τους καταρτιζόμενους της Σ.Α.Ε.Κ.. Οι άξονες αξιολόγησης είναι:

α) Αξιολόγηση εκπαιδευτή ως προς το παρεχόμενο εκπαιδευτικό έργο,

β) Αξιολόγηση εκπαιδευτή ως προς τη συνέπεια και τις υποχρεώσεις του,

γ) Αξιολόγηση εκπαιδευτή ως προς την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων,

δ) Αξιολόγηση εκπαιδευτή ως προς τη σχέση του με τους καταρτιζόμενους.

Η αξιολόγηση διενεργείται με τη χρήση ερωτηματολογίων τα οποία αναπτύσσονται από τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Επικοινωνίας της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ.Ν. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης των εκπαιδευτών παραδίδονται στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης, η οποία τα καταχωρίζει στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης στο πεδίο «Αξιολόγηση» για κάθε εκπαιδευτή και λαμβάνονται υπόψη στην μοριοδότησή του.

Σημειώνεται ότι η μη συνεπής τήρηση των καθηκόντων και των υποχρεώσεων του εκπαιδευτή δύναται να επιφέρει παύση του εκπαιδευτή από μέλος του Μητρώου για ένα (1) έτος κατάρτισης, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις και ως εξής: Ενέργεια ή συμπεριφορά εκπαιδευτή που προσβάλλει τη Διοίκηση της Σ.Α.Ε.Κ. ή τους καταρτιζόμενους ή διαταράσσει την εύρυθμη λειτουργία της Σ.Α.Ε.Κ. καταγράφεται από τον Διευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ. ως περιστατικό στο Ημερολόγιο λειτουργίας Σ.Α.Ε.Κ.. Στη συνέχεια, ο Διευθυντής ενεργεί σύμφωνα με τον Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (ν. 3528/2007 Α΄ 26), με ανάλογη εφαρμογή για τους εκπαιδευτές.

Ποιος θα με αξιολογήσει;

  • Οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης των Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. αρμοδιότητας Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. αξιολογούνται με την ολοκλήρωση κάθε εξαμήνου κατάρτισης από τον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της Σ.Α.Ε.Κ..
  • Στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης Δημόσιων Σ.Α.Ε.Κ. συμμετέχουν μέσω ψηφιακής πλατφόρμας οι καταρτιζόμενοι της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., οι οποίοι καταχωρίζουν ανώνυμα την αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης, με τη συμπλήρωση καταλόγων ερωτήσεων. Στην ως άνω ψηφιακή πλατφόρμα εισάγονται οι κατάλογοι ερωτήσεων (ερωτηματολόγια) αποτίμησης του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή, οι οποίοι συντάσσονται από τη Διεύθυνση Τεκμηρίωσης και Επικοινωνίας της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ.Δ.Β.Μ., για τη συμμετοχή των καταρτιζόμενων των Σ.Α.Ε.Κ. στη διαδικασία αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης. Για την εξαγωγή των αποτελεσμάτων της αποτίμησης από τους καταρτιζόμενους των Σ.Α.Ε.Κ. του έργου εκπαιδευτών Σ.Α.Ε.Κ., απαιτείται να έχει συμμετάσχει κατ’ ελάχιστον το ένα τέταρτο (1/4) του συνολικού αριθμού εγγεγραμμένων καταρτιζομένων στο εξάμηνο κατάρτισης.

Οι υπόχρεοι προς αξιολόγηση εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ. ενημερώνονται από τον Διευθυντή της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, για το γεγονός ότι είναι υπόχρεοι προς αξιολόγηση.

Ποιος έχει πρόσβαση στις αξιολογήσεις μου;

  • Οι εντεταλμένοι υπάλληλοι της Διεύθυνσης Τεκμηρίωσης και Επικοινωνίας της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. έχουν πρόσβαση στους καταλόγους ερωτήσεων που συμπληρώνουν οι καταρτιζόμενοι, οι οποίοι συμμετέχουν στην αποτίμηση του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης, για τους ακόλουθους σκοπούς: α) της παρακολούθησης και εξαγωγής των αποτελεσμάτων της αξιολογικής διαδικασίας μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας, β) της στατιστικής ανάλυσης των δεδομένων και της συγκέντρωσης και διαβίβασης των αποτελεσμάτων στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ. για τη διενέργεια της αξιολόγησης.
  • Πρόσβαση στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης του έργου των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης έχουν οι αξιολογητές τους, δηλαδή ο Διευθυντής και οι Υποδιευθυντές της Σ.Α.Ε.Κ..

Πότε πρέπει να συντάξω την έκθεση αυτοαξιολόγησης και τι θα περιλαμβάνει;

Ένα (1) μήνα πριν από τη λήξη του εξαμήνου κατάρτισης, οι εκπαιδευτές επαγγελματικής κατάρτισης συντάσσουν έκθεση αυτοαξιολόγησης του έργου τους, την οποία υποβάλουν με κάθε πρόσφορο τρόπο στον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. Η έκθεση αυτοαξιολόγησης λαμβάνει αριθμό πρωτοκόλλου από την οικεία Σ.Α.Ε.Κ..

Οι εκθέσεις αυτοαξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης περιλαμβάνουν τον απολογισμό της παροχής από αυτούς διδακτικού έργου και της εκπαιδευτικής δράσης τους. Συγκεκριμένα:

  1. Αποτιμούν τη διδασκαλία των μαθημάτων τους σε σχέση με την παροχή του αναγκαίου επιστημονικού εκπαιδευτικού υλικού, καθώς επίσης και σε σχέση με τον βαθμό σύνδεσής τους με τις ανάγκες της κατάρτισης.
  2. Αξιολογούν, επίσης, τη συμβολή τους σε σχέση με τη διαχείριση του τμήματος και τη δημιουργία ενός καλού μαθησιακού κλίματος μάθησης μέσα στην τάξη, την προώθηση πνεύματος αμοιβαίας εμπιστοσύνης και αλληλοσεβασμού μεταξύ του ιδίου και των καταρτιζόμενων στο πλαίσιο της ίσης μεταχείρισης όλων των καταρτιζόμενων χωρίς διακρίσεις και αποκλεισμούς, την επίλυση διαφορών και τη διαχείριση συγκρούσεων, καθώς και τη συμβολή τους στην ενεργητική συμμετοχή των καταρτιζόμενων στη διαδικασία της κατάρτισης.
  3. Τέλος, οι εκπαιδευτές οφείλουν να συμπεριλάβουν στις εκθέσεις αυτοαξιολόγησης τον απολογισμό τους σχετικά με την υπηρεσιακή τους συνέπεια και επάρκεια, ιδίως ως προς την τήρηση του καθηκοντολογίου τους, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία των Σ.Α.Ε.Κ.

Σημειώνεται ότι υποβάλλεται μία έκθεση αυτοαξιολόγησης από κάθε εκπαιδευτή/τρια ανεξάρτητα από τον αριθμό των μαθημάτων που διδάσκει.

Πώς θα με αξιολογήσει ο Διευθυντής;

Το έργο των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης αξιολογείται τεκμηριωμένα σε τετράβαθμη περιγραφική κλίμακα και διαβαθμίζεται σε εξαιρετικό, πολύ καλό, ικανοποιητικό και ακατάλληλο.

Η χρήση περιγραφικής κλίμακας συνίσταται στην αξιοποίηση των δεδομένων και στοιχείων αξιολόγησης, με στόχο να περιγραφούν οι προδιαγραφές ποιότητας και αποτελεσματικότητας των διαδοχικών βαθμίδων επίδοσης, όσον αφορά τις παραμέτρους του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου, του παιδαγωγικού κλίματος και της διαχείρισης του τμήματος καθώς και της συνέπειας και της επάρκειας του εκπαιδευτή. Οι προβλεπόμενες τέσσερις (4) αλληλοδιάδοχες βαθμίδες δηλώνουν τον διαφορετικό βαθμό ύπαρξης των προδιαγραφών των υπό αξιολόγηση παραμέτρων.

Για τη διενέργεια της αξιολόγησης των εκπαιδευτών επαγγελματικής κατάρτισης συντάσσεται, από τον Διευθυντή και τους Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ., κοινή αξιολογική έκθεση, η οποία περιλαμβάνει υποχρεωτικά τεκμηριωμένη αποτίμηση του έργου του αξιολογούμενου εκπαιδευτή, με ειδική αιτιολόγηση της αξιολογικής κρίσης.

Για τη διαμόρφωση της έκθεσης αξιολόγησης, λαμβάνονται υποχρεωτικά υπόψη τα ακόλουθα στοιχεία: α) η έκθεση αυτοαξιολόγησης, την οποία συντάσσουν οι αξιολογούμενοι, όπως αναφέρεται παραπάνω και β) η αποτίμηση του έργου του εκπαιδευτή από τους καταρτιζόμενους.

Ο Διευθυντής και οι Υποδιευθυντές της οικείας Σ.Α.Ε.Κ. υποχρεούνται να γνωστοποιούν στον αξιολογούμενο εκπαιδευτή επαγγελματικής κατάρτισης την κοινή αξιολογική έκθεση με κάθε πρόσφορο τρόπο, μετά το πέρας της διαδικασίας. Ο αξιολογούμενος εκπαιδευτής δικαιούται να ζητεί οποτεδήποτε από τη Διοίκηση της Σ.Α.Ε.Κ. και να λαμβάνει, με κάθε πρόσφορο τρόπο, πλήρη γνώση ή αντίγραφα των εκθέσεων αξιολόγησής του.

Η κοινή αξιολογική έκθεση του Διευθυντή και των Υποδιευθυντών της Σ.Α.Ε.Κ. κοινοποιείται, με ευθύνη του Διευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ., στη Διεύθυνση Εφαρμογής Επαγγελματικής Κατάρτισης της Γ.Γ.Ε.Ε.Κ. και Δ.Β.Μ., η οποία προβαίνει στη σχετική καταχώρισή της στην ηλεκτρονική εφαρμογή του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ. και των Επαγγελματικών Σχολών Κατάρτισης (Ε.Σ.Κ.).

Ποιες είναι οι συνέπειες της αξιολόγησης;

Αν το έργο ενός εκπαιδευτή αξιολογηθεί ως «ακατάλληλο» κατά την αξιολόγησή του σε ένα (1) από τα πεδία Α) ή Β) του άρθρου 5 ή και στα δύο (2) αυτά πεδία, τίθεται, αμέσως μετά τη λήξη του τρέχοντος έτους κατάρτισης και εντός του πρώτου μήνα του επομένου έτους κατάρτισης, εκτός του Μητρώου Εκπαιδευτών Επαγγελματικής Κατάρτισης των Σ.Α.Ε.Κ. και των Ε.Σ.Κ. του άρθρου 55 του ν. 4692/2020 για το επόμενο ένα (1) έτος κατάρτισης

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ

Από πόσα άτομα αποτελείται το τμήμα;

Ο μέγιστος αριθμός καταρτιζόμενων ανά εκπαιδευτή καθορίζεται σε τριάντα (30) άτομα τόσο σε θεωρητικά όσο και σε μικτά μαθήματα (δηλαδή μαθήματα που αποτελούνται από θεωρητικό και εργαστηριακό μέρος).

Στα εργαστηριακά μαθήματα και στο εργαστηριακό μέρος μικτών μαθημάτων, όταν ο αριθμός των καταρτιζόμενων υπερβαίνει τους δεκαπέντε (15), τοποθετείται και δεύτερος εκπαιδευτής.

Πού μπορώ να βρω την ύλη που θα πρέπει να διδάξω;

Σχετικά με την ύλη που θα πρέπει να διδάξετε, παρακαλώ ενημερωθείτε από τους οδηγούς σπουδών πατώντας εδώ.

Οι οδηγοί σπουδών των ειδικοτήτων που λειτουργούν στην Π.Σ.Α.Ε.Κ. Βέροιας υπάρχουν και στην σελίδα της κάθε ειδικότητας, εδώ.

Τι είναι η εκπαιδευτική επίσκεψη και πώς μπορώ να πραγματοποιήσω το μάθημά μου κάνοντας εκπαιδευτική επίσκεψη;

Ως εκπαιδευτική επίσκεψη, η οποία αποτελεί συμπλήρωμα της θεωρητικής και εργαστηριακής κατάρτισης που παρέχεται στις Σ.Α.Ε.Κ., ορίζεται η οργανωμένη μετακίνηση των καταρτιζόμενων, μίας ή περισσότερων ειδικοτήτων, σε τόπους ή παραγωγικές μονάδες που προάγουν τα αντικείμενα της κατάρτισης.

Για να πραγματοποίησετε μια εκπαιδευτική επίσκεψη:

α) Θα πρέπει να διασφαλίσετε ότι οι καταρτιζόμενοί σας ενδιαφέρονται και μπορούν να συμμετέχουν, καθώς ενδέχεται να προκύπτουν δυσκολίες σε πρακτικά ζητήματα (π.χ. τρόπος ή/και κόστος μετακίνησης, άλλο μάθημα την ίδια μέρα στο χώρο της Σ.Α.Ε.Κ. κτλ) που θα οδηγήσουν σε μειωμένη συμμετοχή, υποσκάπτωντας την ωφέλεια της εκπαιδευτικής επίσκεψης για το τμήμα.

β) Εφόσον υπάρξει ενδιαφέρον για την πραγματοποίηση της εκπαιδευτικής επίσκεψης από τους καταρτιζόμενους, θα χρειαστεί να συννενοηθείτε με τον υπεύθυνο του φορέα ή της επιχείρησης που θα επισκεφθείτε.

γ) Τέλος, οφείλετε να γνωστοποιήσετε στη γραμματεία της Σ.Α.Ε.Κ. την πρόθεσή σας να πραγματοποιήσετε εκπαιδευτική επίσκεψη συμπληρώνοντας όλα τα πεδία στο έντυπο «Δελτίο Εισήγησης Εκπαιδευτικής Επίσκεψης», που μπορείτε να βρείτε στην καρτέλα «Χρήσιμα Έγγραφα» εκπαιδευτών πατώντας εδώ. Το έγγραφο κατατίθεται στη γραμματεία είτε μέσω email είτε αυτοπροσώπως. Η γραμματεία θα σας χορηγήσει έντυπο με το Απουσιολόγιο για την ημέρα της επίσκεψης και Παρουσιολόγιο στην περίπτωση που το χρειάζεστε (π.χ. για είσοδο σε μουσεία, εκθέσεις κτλ). Σημειώνετε ότι αν την ίδια ημέρα συμφωνήσουν οι εκπαιδευτές διαφορετικών μαθημάτων να πραγματοποιήσουν από κοινού εκπαιδευτική επίσκεψη, αρκεί να κατατεθεί ένα «Δελτίο Εισήγησης Εκπαιδευτικής Επίσκεψης».

δ) Την ημέρα της επίσκεψης θα υπογράψετε στο Παρουσιολόγιο Εκπαιδευτών και θα συμπληρώσετε το βιβλίο ύλης σύμφωνα με το περιεχόμενο της ύλης που θα διδαχθούν οι καταρτιζόμενοι σας στην επίσκεψη. Στο τέλος της επίσκεψης, θα παραδώσετε συμπληρωμένο και υπογεγραμμένο το έντυπο του απουσιολογίου καθώς και κείμενο με φωτογραφικό υλικό από την επίσκεψή σας.

Είναι απαραίτητο να δώσω εκπαιδευτικό υλικό στους καταρτιζόμενους και με ποιον τρόπο;

Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με τα καθήκοντα των εκπαδευτών Σ.Α.Ε.Κ., όπως περιγράφονται στον Κανονισμό Λειτουργίας, οφείλετε να παρέχετε σε τακτική βάση στους καταρτιζόμενους το απαραίτητο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο θα αναρτάτε στην ηλεκτρονική πλατφόρμα διαχείρισης μαθημάτων της Σ.Α.Ε.Κ., προτείνοντας σχετική βιβλιογραφία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στους εκάστοτε Οδηγούς Κατάρτισης και τηρώντας τη νομοθεσία περί δικαιωμάτων πνευματικής ιδιοκτησίας.

Για να συνδεθείτε στην πλατφόρμα eClass της Δημόσιας Πειραματικής Σ.Α.Ε.Κ. Βέροιας πατήστε εδώ, χρησιμοποιώντας το username και το password που σας δόθηκαν από τη γραμματεία.

Καταρτιζόμενος/η εμποδίζει την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία. Τι μπορώ να κάνω;

Η ποινή που μπορεί να επιβληθεί από τον/την εκπαιδευτή/τρια σε καταρτιζόμενο που εμποδίζει την εύρυθμη εκπαιδευτική διαδικασία είναι η ωριαία αποβολή, με καταχώρηση ως απών/απούσα στο ημερήσιο δελτίο απουσιών και σχετική σημείωση στο πεδίο “Παρατηρήσεις” του δελτίου.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΣΗΣ

Τι πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά την αξιολόγηση της φοίτησης των καταρτιζόμενων;

Βασικές αρχές του συστήματος αξιολόγησης της φοίτησης αποτελούν ο εκ των προτέρων σαφής καθορισμός και η διασφάλιση της διαφάνειας ως προς τις παραμέτρους αξιολόγησης, ο μετρήσιμος χαρακτήρας της αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων που συνάδουν με το επίπεδο των καταρτιζόμενων, η εύλογη και δίκαιη απονομή βαθμών σε αυτούς, η δυνατότητα παροχής ανατροφοδότησης τόσο από τους εκπαιδευτές όσο και από τους καταρτιζόμενους σχετικά με τους όρους και τις ιδιαίτερες απαιτήσεις της βαθμολόγησης, καθώς και η εκ των υστέρων δυνατότητα ίσης πρόσβασης των καταρτιζόμενων στους βαθμούς και τις παρατηρήσεις επί της απόδοσής τους, με σκοπό την παρακολούθηση της προόδου τους και τη συνεχή βελτίωσή τους.

Τι περιλαμβάνει η αξιολόγηση του κάθε μαθήματος;

Η αξιολόγηση των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των καταρτιζόμενων ανά μάθημα περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

α) Εξέταση προόδου,

β) Ατομική ή ομαδική εργασία και

γ) Τελική εξέταση.

Τι ισχύει για τις εξετάσεις προόδου;

Αναφορικά με τις εξετάσεις προόδου ισχύουν τα εξής:

α) Σε όλα τα μαθήματα κάθε εξαμήνου κατάρτισης πραγματοποιείται υποχρεωτικά μία (1) εξέταση προόδου ανά μάθημα, και εφόσον έχει διδαχθεί τουλάχιστον το πενήντα τοις εκατό (50%) των προβλεπόμενων από τον Οδηγό Κατάρτισης συνολικών ωρών, με εξεταζόμενα θέματα που ορίζονται και βαθμολογούνται από τον εκπαιδευτή,

β) καταρτιζόμενος που απουσιάζει δικαιολογημένα από την εξέταση προόδου λόγω ασθένειας ή άλλου τεκμηριωμένα σοβαρού λόγου, με αίτησή του που υποβάλλεται στην Διεύθυνση του Ι.Ε.Κ. εξετάζεται σε χρόνο και τόπο που ορίζεται από τη Διοίκηση του Ι.Ε.Κ.,

γ) η διάρκεια της εξέτασης προόδου κάθε μαθήματος είναι μία (1) διδακτική ώρα. Σε περίπτωση που το ωρολόγιο πρόγραμμα του συγκεκριμένου μαθήματος προβλέπει πάνω από μία ώρα διδασκαλίας, η μία ώρα αφιερώνεται στην πρόοδο και τις υπόλοιπες ώρες γίνεται κανονικά η προγραμματισμένη διδασκαλία.

Τι ισχύει για τις τελικές εξετάσεις;

Για την οργάνωση και τη διεξαγωγή των τελικών εξετάσεων ισχύουν τα εξής:

α) οι τελικές εξετάσεις κάθε μαθήματος πραγματοποιούνται μετά την ολοκλήρωση των μαθημάτων κατάρτισης κάθε εξαμήνου,

β) τα θέματα των τελικών εξετάσεων και οι απαντήσεις των εξεταζόμενων σε αυτά ορίζονται και βαθμολογούνται από τον εκπαιδευτή,

γ) η διάρκεια κάθε τελικής εξέτασης είναι δύο (2) διδακτικές ώρες, εκτός αν άλλως ορίζεται στον Οδηγό Κατάρτισης,

δ) καταρτιζόμενος που απουσιάζει δικαιολογημένα από την τελική εξέταση λόγω ασθένειας ή άλλου τεκμηριωμένα σοβαρού λόγου, με αίτηση του ιδίου που υποβάλλεται στην Διεύθυνση του Ι.Ε.Κ., πριν από την έκδοση των αποτελεσμάτων των τελικών εξετάσεων του εξαμήνου, εξετάζεται κατά την τρέχουσα εξεταστική περίοδο, σε χρόνο και τόπο που ορίζεται από τη Διοίκηση του Ι.Ε.Κ.

Πόσα θέματα απαιτούνται για την εξέταση;

Η εξέταση περιλαμβάνει τέσσερα (4) κατ’ ελάχιστον θέματα ανάπτυξης ή/και είκοσι πέντε (25) κατ’ ελάχιστον ερωτήσεις αυτόματης διόρθωσης, όπως πολλαπλής επιλογής, σωστού/λάθους, αντιστοίχισης, ερωτήσεις συμπλήρωσης κενών, εκτός αν άλλως ορίζεται από τον Οδηγό Κατάρτισης της ειδικότητας.

Διδάσκω εργαστηριακό μάθημα. Μπορεί η εξέταση να γίνει με διαφορετικό τρόπο;

Για την αξιολόγηση των εργαστηριακών μαθημάτων δύναται να πραγματοποιηθεί γραπτή ή προφορική ή πρακτική δοκιμασία ή συνδυασμός αυτών. Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να καταθέσετε στη Γραμματεία έντυπο με το περιεχόμενο της εξέτασης.

Υπάρχει συγκεκριμένη μορφή στο έντυπο θεμάτων;

Τόσο κατά τις εξετάσεις προόδου όσο και κατά τις τελικές εξετάσεις, τα θέματα αναγράφονται σε φύλλο που φέρει τον τίτλο της Σ.Α.Ε.Κ., την ειδικότητα, την ημερομηνία, το εξάμηνο κατάρτισης και το εκπαιδευτικό έτος, τον τίτλο του προς εξέταση μαθήματος, καθώς και το ονοματεπώνυμο του εκπαιδευτή-εισηγητή.

Επίσης, αναφέρεται ο παρεχόμενος χρόνος για την εξέταση κι εάν τα θέματα είναι ισότιμα στη βαθμολόγηση.

Σε κάθε εξάμηνο λαμβάνετε το συγκεκριμένο έγγραφο μέσω email ή και εκτυπωμένο από τη γραμματεία της Σ.Α.Ε.Κ.

Μπορώ να δώσω προφορικές διευκρινήσεις;

Διευκρινίσεις επί των θεμάτων και τυχόν οδηγίες δίνονται γραπτώς επί του εντύπου των θεμάτων.

Ετοίμασα τα θέματα των εξετάσεων. Χρειάζεται κάτι άλλο;

Τα θέματα όλων των εξετάσεων θεωρούνται από τον Διευθυντή ή τον Υποδιευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ. πριν διανεμηθούν στους καταρτιζόμενους. Ως εκ τούτου, θα πρέπει να καταθέσετε το έντυπο με τα θέματα στην γραμματεία της Σ.Α.Ε.Κ.

Οι καταρτιζόμενοι/ες πού θα γράψουν τις απαντήσεις τους;

Οι απαντήσεις δίνονται από τους καταρτιζόμενους στο φύλλο ή στα φύλλα των θεμάτων ή σε ανεξάρτητα φύλλα, τα οποία παραδίδονται στους εξεταζόμενους ταυτόχρονα με τα θέματα, και στα οποία οι εξεταζόμενοι συμπληρώνουν το ονοματεπώνυμο, τον αριθμό μητρώου, την ειδικότητα, το εξάμηνο, το τμήμα, το μάθημα και την ημερομηνία εξέτασης. Τα συγκεκριμένα φύλλα φέρουν τη σφραγίδα της Σ.Α.Ε.Κ.

Τι πρέπει να κάνω αφού ο/η καταρτιζόμενος ολοκληρώσει την επεξεργασία των θεμάτων;

Μετά την ολοκλήρωση της επεξεργασίας των θεμάτων, ο καταρτιζόμενος παραδίδει τα φύλλα των θεμάτων και των απαντήσεων στον εισηγητή ή στον ορισθέντα επιτηρητή.

Ο εισηγητής ή ο επιτηρητής, αφού διαγράψει τα κενά στα φύλλα απαντήσεων, μονογράφει στο τέλος των απαντήσεων, καταμετρά τα παραδοθέντα γραπτά και τα αντιπαραβάλλει με την κατάσταση των καταρτιζόμενων που είχαν δικαίωμα συμμετοχής στην εξέταση, πιστοποιεί τους απόντες και αναγράφει το ονοματεπώνυμό τους στο φάκελο εξετάσεων.

Η Γραμματεία της Σ.Α.Ε.Κ. παραλαμβάνει από τον επιτηρητή τα γραπτά και τα παραδίδει στον εισηγητή με πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, προς διόρθωση.

Καταρτιζόμενος/η μου ζήτησε να εξεταστεί προφορικά. Γίνεται;

Μπορούν να εξετάζονται προφορικά κατόπιν αίτησής τους οι καταρτιζόμενοι οι οποίοι αδυνατούν να υποστούν γραπτή εξέταση, αφού προσκομίσουν τα απαραίτητα δικαιολογητικά στη γραμματεία. Εάν όντως η περίπτωσή τους δικαιολογεί προφορική εξέταση, στην κατάσταση βαθμολογίας δίπλα στον Αριθμό Μητρώου Καταρτιζόμενου (Α.Μ.Κ.) υπάρχει το σύμβολο του αστερίσκου (*). Εάν δεν υπάρχει στην κατάσταση βαθμολογίας που θα λάβετε από τη γραμματεία, δεν δικαιολογείται προφορική εξέταση.

Για να μάθετε εάν καταρτιζόμενος/η δικαιούται να εξεταστεί προφορικά απευθυνθείτε στη Γραμματεία.

Πώς γίνεται η προφορική εξέταση;

Οι καταρτιζόμενοι που δικαιούνται να εξεταστούν προφορικά, εξετάζονται στα ίδια θέματα στα οποία εξετάζονται οι υπόλοιποι καταρτιζόμενοι και στον ίδιο χρόνο.

Η εξέταση διενεργείται προφορικά από τον διδάσκοντα εκπαιδευτή του μαθήματος ενώπιον του Υποδιευθυντή. Μετά το τέλος της εξέτασης, ο εκπαιδευτής αναγράφει το βαθμό του εξετασθέντος επί του φύλλου των απαντήσεων και υπογράφει. Υπογράφει, επίσης, στο φύλλο των απαντήσεων ως “παρών” και ο Υποδιευθυντής.

Ποιά είναι η βαθμολογική κλίμακα;

Η κλίμακα βαθμολογίας ορίζεται από ένα (1) έως δέκα (10).

Πώς βαθμολογώ;

Ο εισηγητής βαθμολογεί αριθμητικά την επίδοση του καταρτιζόμενου σε κάθε επιμέρους θέμα.

Στο τέλος, αναγράφει τη συνολική βαθμολογία του γραπτού, στο εμπρόσθιο δεξιό άκρο ολογράφως και αριθμητικώς και υπογράφει.

Σε περίπτωση λανθασμένης βαθμολόγησης τη διαγράφει με διαγώνιο γραμμή και ξαναγράφει τον τελικό βαθμό, θέτοντας τη μονογραφή του δίπλα από τη διαγραφή.

Στην περίπτωση που η αξιολόγηση εργαστηριακών μαθημάτων πραγματοποιείται με προφορική ή πρακτική δοκιμασία, ο εκπαιδευτής αναγράφει τη συνολική βαθμολογία σε σχετική κατάσταση και την υπογράφει.

Πώς βαθμολογείται εργαστηριακό μάθημα με δύο εκπαιδευτές;

Όταν ένα εργαστηριακό μάθημα διδάσκεται από περισσότερους του ενός εκπαιδευτές, καθένας εξ αυτών βαθμολογεί αυτοτελώς και ο μέσος όρος των βαθμολογιών αυτών, στρογγυλοποιούμενος στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό, αποτελεί το βαθμό προόδου ή ατομικής/ομαδικής εργασίας ή το βαθμό τελικής εξέτασης.

Πώς προκύπτει ο τελικός βαθμός του κάθε μαθήματος;

Ο βαθμός της εξέτασης μικτού μαθήματος, προόδου ή ατομικής/ομαδικής εργασίας ή τελικής εξέτασης, είναι ο μέσος όρος των επιμέρους βαθμολογιών εξέτασης του θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους, στρογγυλοποιούμενος στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.

Η τελική βαθμολογία του μαθήματος διαμορφώνεται κατά εξήντα τοις εκατό (60%) από τον βαθμό της τελικής εξέτασης, κατά τριάντα τοις εκατό (30%) από τον βαθμό της εξέτασης προόδου και κατά δέκα τοις εκατό (10%) από τον βαθμό της ατομικής/ομαδικής εργασίας, στρογγυλοποιούμενη στον πλησιέστερο ακέραιο αριθμό.

Τι χρονικό διάστημα έχω για να παραδώσω βαθμολογία;

Ο εισηγητής, εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία εξέτασης του μαθήματος, παραδίδει, με πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής, τα γραπτά και τη συνοδευτική κατάσταση αριθμητικής βαθμολογίας στη Γραμματεία της Σ.Α.Ε.Κ.

Για τη μη κατάθεση θεμάτων, γραπτών δοκιμίων, βαθμολογιών ή γραπτών εργασιών από τον εκπαιδευτή, εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην παρ. 5 του άρθρου 28 του Κανονισμού Λειτουργίας.

Τι γίνεται σε περίπτωση απουσίας καταρτιζόμενου/ης ή παρεμπόδισης ομαλής διεξαγωγής της εξέτασης ή αντιγραφής;

Καταρτιζόμενος, ο οποίος αδικαιολόγητα δεν προσέρχεται στις εξετάσεις, βαθμολογείται με μονάδα (1).

Επίσης, με μονάδα (1) βαθμολογείται το γραπτό των καταρτιζόμενων, οι οποίοι, είτε εμποδίζουν την ομαλή διεξαγωγή της εξέτασης, είτε με οποιοδήποτε τρόπο αντιγράφουν. Στις περιπτώσεις αυτές συντάσσεται σύντομο πρακτικό από τους επιτηρητές, με επισημείωση στο γραπτό του καταρτιζόμενου και επισύναψη των διαθέσιμων αποδεικτικών στοιχείων.

Πώς μαθαίνουν οι καταρτιζόμενοι τον βαθμό τους; Θα μπορούσα να αναβαθμολογήσω κάποιο γραπτό;

Οι καταρτιζόμενοι λαμβάνουν γνώση των βαθμολογιών τους με ευθύνη της Διοίκησης της Σ.Α.Ε.Κ.

Αναβαθμολόγηση οποιασδήποτε εξέτασης δεν επιτρέπεται.

Ο καταρτιζόμενος μπορεί να αιτηθεί την επίδειξη του γραπτού του δοκιμίου, η οποία πραγματοποιείται παρουσία του Υποδιευθυντή της Σ.Α.Ε.Κ.